Ήλιδα Βάββα, μια εξαιρετική επίδοση πανελλαδικά: 19.620 μόρια!

  • Ήλιδα Βάββα, απόφοιτη 2024

Η Ήλιδα Βάββα, απόφοιτη Β΄Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού, μετά την εξαιρετική επιτυχία της στις Πανελλαδικές 2024, με βαθμολογία 20 στη Φυσική, 20 στα Μαθηματικά, 19,9 στη Χημεία και 18,2 στη Γλώσσα, εξασφαλίζει την εισαγωγή της στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ!

Για την προετοιμασία της και για τη σχολική της ζωή στο Αρσάκειο η Ήλιδα γράφει τα εξής:

«Με μεγάλη αγάπη και ευγνωμοσύνη πάντα θα έχω στην καρδιά μου το Σχολείο για τα 13 χρόνια που φιλοξένησε τις ωραιότερες παιδικές και εφηβικές μου αναμνήσεις. Το Αρσάκειο Ψυχικού αποτέλεσε χώρο έκφρασης κάθε ενδιαφέροντος, επομένως το ευτυχές αποτέλεσμα στους βαθμούς των Πανελληνίων εξετάσεων είναι μονάχα το επιστέγασμα μιας πολύ όμορφης σχολικής ζωής και πορείας.

Θέλω από καρδιάς να ευχαριστήσω όλους τους ανθρώπους, τους εκπαιδευτικούς, το προσωπικό του Σχολείου και τους συμμαθητές μου, που με χαμόγελο πλαισίωσαν κάθε στιγμή και μου προσέφεραν ευκαιρίες να καλλιεργήσω κάθε πτυχή του χαρακτήρα μου.

Στους Μαθηματικούς Αγώνες, στα πειράματα Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας στο EUSO, στις Ημέρες θετικών επιστημών, στο πρόγραμμα GoCERN το καλοκαίρι καλλιεργήθηκε το ενδιαφέρον μου για τις θετικές επιστήμες και ανακάλυψα τις κλίσεις μου. Ταυτόχρονα οι ευκαιρίες για συμμετοχή σε Ρητορικούς αγώνες, προγράμματα Erasmus, συνέδρια MUN, αγώνες Forensics και στρογγυλή τράπεζα συζητήσεων στη γαλλική γλώσσα συνέβαλαν στην ολόπλευρη ανάπτυξη του εαυτού μου.

Η τελευταία δε χρονιά της Γ΄ Λυκείου ήταν για εμένα, παρά το άγχος που αναπόφευκτα όλοι είχαμε, η καλύτερη. Βρέθηκα σε ένα τμήμα όπου μετατρέψαμε τις Πανελλήνιες σε ομαδικό άθλημα και με τη στήριξη των τεσσάρων εξαιρετικών καθηγητών μας κυνηγήσαμε παρέα τους στόχους μας. Χαίρομαι διπλά και τριπλά που στο επόμενο βήμα του Πολυτεχνείου οι συμμαθητές μου θα βρίσκονται δίπλα μου!

Το Αρσάκειο ήταν πάντα για εμένα καταφύγιο και έναυσμα να προσπαθώ και να κυνηγώ τα όνειρά μου «στης ιδέας τα κάστρα»…»

 

Την Ήλιδα επέλεξαν δύο τηλεοπτικές εκπομπές (ΕΡΤ, OPEN) και η ηλεκτρονική εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ για να μιλήσει για την επιτυχία της, τον τρόπο μελέτης της αλλά και να δώσει συμβουλές στα παιδιά που θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις του χρόνου.

 

Διαβάστε στη συνέχεια τη συνέντευξη της Ήλιδας για το αφιέρωμα του περιοδικού ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ στις Πανελλαδικές και τις/τους απόφοιτες/-ους του 2024.

Ήλιδα, συγχαρητήρια για τη διπλή επιτυχία: αφενός για την εισαγωγή σου στη Σχολή που επιθυμούσες και αφετέρου για την τόσο υψηλή βαθμολογία, γεγονός που από μόνο του συνιστά ξεχωριστή διάκριση.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

 

Ας ξεκινήσουμε λίγο ανάποδα. Ήδη πριν από τις Πανελλήνιες είχες μία ακόμα μεγάλη επιτυχία, αφού βρέθηκες στην τελική φάση επιλογής των παιδιών που θα συγκροτούσαν την ελληνική αποστολή στη Διεθνή Ολυμπιάδα Χημείας.

Η αλήθεια είναι ότι τη φετινή χρονιά, στην προσπάθεια να εξετάσω διαφορετικά και πιο δύσκολα θέματα που προσεγγίζει κάποιος στις διάφορες φάσεις τού εθνικού διαγωνισμού για την Ολυμπιάδα Χημείας, μου δημιουργήθηκε έντονο ενδιαφέρον για το αντικείμενο, με αποτέλεσμα να πάω πολύ καλά στις εξετάσεις και να επιλεγώ στους 12 που συμμετέχουν στην προετοιμασία για τη συμμετοχή στην εθνική ομάδα. Δέχτηκα με χαρά την πρόταση, αλλά η προετοιμασία ήταν πάρα πολύ επίπονη και ακριβώς μετά τις εξετάσεις. Γνωρίζοντας τελικά ότι οι βαθμοί μου στις Πανελλαδικές μου επέτρεπαν να περάσω στη σχολή που ήθελα, αποφάσισα να μη θυσιάσω όλο το καλοκαίρι για την προετοιμασία μου για να συμμετάσχω στην εθνική αποστολή της διεθνούς Ολυμπιάδας Χημείας και να ξεκουραστώ, να κάνω τις διακοπές μου που είχα συνεννοηθεί με τους φίλους μου.

 

Πώς αισθάνεσαι με την απόφασή σου αυτή;

Ήταν δύσκολη απόφαση. Κρατώ αρχικά την εμπειρία από την είσοδο στο αμφιθέατρο Χημείας του πανεπιστημίου, στο εργαστήριο, και τη συνεργασία μου με τα άλλα παιδιά, με τα οποία μάλιστα έχω κρατήσει επαφή. Μέτρησα όμως την επιτυχία μου, αλλά παράλληλα σεβάστηκα τα όριά μου. Κάποιες φορές πρέπει να λέμε όχι. Να βάζουμε τον εαυτό μας μπροστά και να κατανοούμε ποιο είναι το προσωπικό μας όφελος, γιατί ήδη είχα προσπαθήσει αρκετά και χρειαζόμουν ξεκούραση. Η προσπάθεια που κατέβαλα και όλη η διαδικασία ήταν μια σημαντική εμπειρία για μένα.

 

Για να φτάσεις να προκριθείς προφανώς θα έχεις ξεκινήσει από παλιά να συμμετέχεις σε τέτοιες διοργανώσεις.

Αυτό είναι αλήθεια. Γενικά, έχω λάβει μέρος σε αρκετούς διαγωνισμούς, πάνω σε διαφορετικά αντικείμενα, ακόμη και αν ήξερα ότι είναι κάτι στο οποίο δεν είχα προηγούμενη εμπειρία ή κάποια πιθανότητα να τα καταφέρω. Με αυτό τον τρόπο είχα εξοικειωθεί με τη διαδικασία των εξετάσεων. Και όταν είχα αυτή την πρόταση για τον διαγωνισμό Χημείας γνώριζα ήδη όλη τη διαδικασία, αν και δεν είχα υπάρξει ξανά μέλος της συγκεκριμένης ομάδας.

 

Τι πιστεύεις ότι κερδίζει κάποιος που συμμετέχει σε τέτοιους διαγωνισμούς;

Αρχικά είναι ένας τρόπος να ξεπεράσει κανείς το μεγάλο το άγχος τής όλης διαδικασίας των εξετάσεων, αλλά και τής στιγμής: βγάζω την κόλλα, παίρνω το στυλό μου, γράφω το όνομά μου, έχω δίπλα μου παιδιά που ενδεχομένως δεν γνωρίζω, ξυπνάω το πρωί συγκεκριμένη ώρα. Ήταν σημαντικό για εμένα πως τη στιγμή των Πανελληνίων δεν είχα αυτή την παραπάνω πίεση του καινούργιου. Ταυτόχρονα είχα την ευκαιρία να γνωρίσω παιδιά με παρόμοιους στόχους, που είχαν το όραμα της επιστήμης, ανεπτυγμένη επιστημονική σκέψη. Έχω κερδίσει φίλους και πλέον συνεργάζομαι μαζί τους στη διάρκεια των σπουδών μας!

 

Ποιες είναι οι εντυπώσεις σου από το σχολείο σου;

Έχω τις καλύτερες αναμνήσεις από το Αρσάκειο, στο οποίο ήμουν από το νηπιαγωγείο μέχρι την Γ΄ λυκείου. Χαίρομαι πραγματικά γιατί έχει φιλοξενήσει πολύ όμορφες εμπειρίες της παιδικής και εφηβικής μου ζωής. Το Αρσάκειο είναι ένα σχολείο που σου δίνει την αίσθηση της οικογένειας. Ένιωθα πάντα ότι είχα ασφάλεια, ότι μπορώ να εκφραστώ και να ικανοποιήσω όλες μου τις περιέργειες, όλα τα ενδιαφέροντά μου, από τους Ρητορικούς αγώνες, τους Αγώνες Λόγου και Τέχνης μέχρι το εργαστήριο πειραμάτων στα μαθήματα της επιστημονικής κατεύθυνσης. Νομίζω ότι η τελική επιτυχία ήταν το επιστέγασμα μιας υπέροχης σχολικής πορείας. Τίποτα παραπάνω.

 

Πώς προσανατολίστηκες προς τη συγκεκριμένη σχολή;

Από το Δημοτικό κιόλας μου άρεσαν πάρα πολύ τα Μαθηματικά. Έπαιρνα μεγάλη ευχαρίστηση όταν κάποιος μου έδινε ένα πρόβλημα και εγώ έπρεπε να σπάσω το μυαλό μου για να βρω τη λύση. Στο Γυμνάσιο λοιπόν, ενώ έψαχνα πώς θα μπορούσα να αξιοποιήσω τα μαθηματικά για την επίλυση απτών προβλημάτων, ήρθα σε επαφή με τον προγραμματισμό. Έτσι διοχέτευσα την αγάπη μου για τα μαθηματικά στην πληροφορική. Στο Μετσόβιο η σχολή που με ενδιέφερε ήταν αποκλειστικά και μόνο οι Ηλεκτρολόγοι, ανεξαρτήτως της υψηλής βαθμολογίας που απαιτούσαν. Η κατεύθυνση της σχολής αυτής είναι τα Μαθηματικά, η Φυσική και το κομμάτι της Μηχανικής που δίνει τη δυνατότητα να ασχοληθώ με το software περισσότερο, και όχι τόσο με το hardware, που απαιτεί τη σκέψη για την επίλυση προβλημάτων.

 

Η επίλυση προβλημάτων, το problem solving, που είναι από τις πιο βασικές δεξιότητες διεθνώς πλέον, πόσο έχει επηρεάσει τον τρόπο που σκέπτεσαι;

Σε πολύ μεγάλο βαθμό. Εξασκούμαστε να κρίνουμε κάθε κατάσταση απλοϊκά. Προσπαθώ να διακρίνω τα δεδομένα και τα ζητούμενα σε κάθε πρόβλημα ακόμα και αν αυτό έχει να κάνει με το πώς θα οργανώσω το πρόγραμμά μου. Μέσα στο χάος η «μαθηματική θεώρηση» του κόσμου γύρω μου μπορεί να αναδείξει πιο ξεκάθαρα τη σωστή πορεία που πρέπει να ακολουθήσω.

 

Πιστεύεις ότι οι Έλληνες ως λαός σκεφτόμαστε με λογικά κριτήρια και με μαθηματική σκέψη ή είμαστε πιο πολύ στις θεωρίες και στον αέρα;

Δεν το έχω σκεφτεί. Νιώθω ότι η ελληνική κουλτούρα είναι σε μεγάλο βαθμό στον αέρα και ίσως είναι και όμορφο αυτό. Πολλές φορές το συναίσθημα μας ξεπερνά, ξεπερνά τη λογική μας. Θα είναι όμως και το δυνατό συναίσθημα εκείνο που θα λειτουργήσει ως ισχυρό κίνητρο σε ό,τι κάνουμε. Βέβαια, πιστεύω ειλικρινά ότι ο ελληνικός λαός είναι ένας εγγενώς έξυπνος λαός, ενώ ταυτόχρονα έχουμε συχνά την καλώς εννοούμενη πονηριά να βρούμε λύση στο πρόβλημά μας. Ωστόσο, πολλές φορές μια πιο χαλαρή σκοπιά στα προβλήματα είναι ικανή να δώσει πιο εύστοχη λύση.

 

Για να επιτύχει κανείς μια επιτυχία σαν τη δική σου προφανώς δεν χρειάζεται τόση χαλάρωση…

Γενικά ήμασταν όλοι προσηλωμένοι στους στόχους μας. Ωστόσο, θα έλεγα πως και η χαλάρωση είναι απαραίτητη. Ήταν σημαντική για εμένα η βόλτα του Σαββάτου, ακόμα και αν επιστρέφαμε νωρίς για να είμαστε ξεκούραστοι για το διάβασμα της Κυριακής. «Θυσιάζοντας» τις λίγες ώρες του Σαββάτου χαλάρωνα με την παρέα μου και έπειτα μπορούσα να αποδώσω σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό στις απαιτήσεις της δουλειάς.

 

Η τόσο υψηλή βαθμολογία σου τράβηξε το φως της δημοσιότητας. Σε επηρέασε το γεγονός ότι εμφανίστηκες στην ΕΤ1 και μίλησες σε δημοσιογράφους;

Είναι κάτι που δεν το περίμενα. Δηλαδή θυμάμαι μέσα στη χρονιά με τους φίλους μου, που πλέον είναι και συμφοιτητές μου, να λέμε «ας περάσουμε στη σχολή μας και ας είμαστε τελευταίοι». Οπότε όταν ήρθε η βαθμολογία, αρχικά δεν το πίστευα. Όταν ξεκίνησαν τα τηλεφωνήματα από δημοσιογράφους σκέφτηκα λοιπόν ότι είναι μια ευκαιρία να φανεί ότι είμαι και εγώ όπως όλα τα άλλα τα παιδιά, ότι είχα το ίδιο πολύ άγχος και τις ίδιες πολλές δυσκολίες. Σκέφτηκα ότι ίσως είναι ένας τρόπος να δουν τα παιδιά που τώρα ξεκινάνε ότι αυτή η διαδικασία είναι ανθρώπινη, είναι ανθρώπινο να περνάμε και στιγμές που τα πράγματα δεν μοιάζουν τόσο εύκολα.

 

Πώς βίωσες εσύ αυτή την έκθεση στην οθόνη της τηλεόρασης; Είχες τρακ;

Είχα άγχος, είχα πολύ τρακ. Ήταν ιδιαίτερη εμπειρία για εμένα να βρεθώ μπροστά στις κάμερες, δίπλα σε ανθρώπους που έβλεπα στην οθόνη. Άγχος είχα κυρίως μήπως πω κάτι που θα ήθελα να το αλλάξω, γιατί δεν γνώριζα τι επρόκειτο να ερωτηθώ και όλη η συνέντευξη έβγαινε ζωντανά. Όμως μίλησα τελικά για όσα ήθελα, για τους φίλους μου, την οικογένειά μου και τη στήριξή τους και χάρηκαν όλοι πολύ!

 

Εκτός από τα μαθήματα, με τι άλλο ασχολείσαι;

Από πολύ μικρή ασχολούμαι με την κολύμβηση. Ήταν μια θυσία για εμένα να την αφήσω τους τελευταίους μήνες της Γ’ λυκείου, γιατί δυστυχώς το πρόγραμμα δεν μπορούσε να βγει. Οπότε αυτός θα είναι ο πρώτος μου στόχος: να συνεχίσω το άθλημά μου στο κολυμβητήριο που βρίσκεται κοντά στο Πολυτεχνείο. Ταυτόχρονα ασχολούμαι με τη μουσική. Και οι δύο αυτές δραστηριότητες με βοήθησαν πολύ ψυχολογικά σε όλη την πορεία, να ξεκουράζω το μυαλό μου και να γυρίζω στο διάβασμά μου.

 

Κολύμβηση έκανες για χόμπι ή σε αγωνιστικό επίπεδο;

Έχω βρεθεί για ένα μικρό χρονικό διάστημα στο αγωνιστικό τμήμα, όμως το πρόγραμμα είναι πολύ σκληρό για τους αθλητές που κολυμπούν αγωνιστικά. Την περίοδο του κορωνοϊού, που σταμάτησαν όλες οι δραστηριότητες, διακόψαμε τις προπονήσεις. Η κολύμβηση αποτελεί πλέον για εμένα μια χαλαρή ασχολία που απολαμβάνω.

 

Μετά τις σπουδές σου στο Πολυτεχνείο, θα συνεχίσεις για μεταπτυχιακό στο εξωτερικό;

Έχω στόχο να αναζητήσω ένα μεταπτυχιακό στο εξωτερικό. Αλλά και κατά τη διάρκεια των σπουδών μου θα ήθελα να ζήσω για λίγο στο εξωτερικό, εντασσόμενη σε ένα πρόγραμμα Erasmus. Με ενδιαφέρει πολύ να γνωρίσω τον κόσμο, τους διαφορετικούς πολιτισμούς, τις διαφορετικές νοοτροπίες. Νομίζω ότι και η επιστήμη μου είναι μια επιστήμη που σε ωθεί σε πολυπολιτισμικές συνεργασίες. Ωστόσο θα ήθελα, οποιαδήποτε γνώση κερδίσω, να προσπαθήσω να επιστρέψω για να την εφαρμόσω στην Ελλάδα.

 

Γνωρίζεις ποιο είναι το πρόγραμμα σπουδών στη σχολή σου;

Έχω διαβάσει μόνο συνοπτικές περιγραφές των μαθημάτων του πρώτου εξαμήνου και καταλαβαίνω πως ξεκινάμε με βασικά αντικείμενα Φυσικής και Μαθηματικών, κοινά σε όλες τις σχολές του ΕΜΠ. Έχω την εντύπωση πως μετά το τέταρτο εξάμηνο επιλέγουμε συγκεκριμένες κατευθύνσεις, ροές, ανάλογα με το πώς θα έχουν διαμορφωθεί τα ενδιαφέροντα μας μέχρι τότε.

 

Αν είχες απέναντί σου έναν μαθητή της Β’ ή τής Γ΄ λυκείου τι θα ήταν αυτό που αυθόρμητα θα του έδινες ως σημαντικότερη συμβουλή;

Νομίζω το κλειδί για εμένα στις Πανελλήνιες, όσο περίεργο και αν ακούγεται, ήταν η επικοινωνία. Με την οικογένειά μου πρωτίστως, που ήταν στο σπίτι και με στήριζε καθημερινά, αλλά και με τους φίλους μου. Δηλαδή σε στιγμές που ένιωθα ότι κάποια πράγματα συμβαίνουν μόνο σε εμένα, ότι μόνο εγώ έχω άγχος, ότι μόνο εγώ φοβάμαι ότι θα πάθω πανικό και θα αδειάσει το μυαλό μου, τότε μιλούσα με τους φίλους μου. Συνεργαζόμασταν με τους καθηγητές μας και όλη αυτή η επικοινωνία δημιούργησε για εμένα ένα περιβάλλον ασφάλειας. Στο τμήμα μου μπορέσαμε να μετατρέψουμε τις Πανελλήνιες σε ομαδικό άθλημα και με τη στήριξη των τεσσάρων εξαιρετικών καθηγητών μας κυνηγήσαμε παρέα τους στόχους μας. Χαίρομαι διπλά και τριπλά που στο επόμενο βήμα του Πολυτεχνείου οι συμμαθητές μου θα βρίσκονται δίπλα μου! Νομίζω λοιπόν ότι αν είχα μπροστά μου έναν μαθητή της Γ΄ λυκείου θα του έλεγα «ό,τι σου συμβαίνει, να φροντίσεις να υπάρχουν άνθρωποι γύρω σου που θα μπορείς να συζητάς και να παίρνουν λίγο από το βάρος σου, να μοιράζεις λίγο το βάρος σε περισσότερους ώμους».

 

Σε ευχαριστούμε, Ήλιδα, και σου ευχόμαστε καλή φοίτηση και να ευοδωθούν οι στόχοι σου.

Ευχαριστώ και εγώ πάρα πολύ.

 

 

 

2024-12-18T12:54:41+02:00

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο.

Go to Top